Componenta „Cultură”
- Proiecte de cooperare.
- Rețele europene de organizații culturale și creative din diferite țări.
- Platforme culturale și creative paneuropene.
- Mobilitatea artiștilor și a operatorilor din sectoarele culturale și creative.
- Sprijin pentru a permite organizațiilor culturale și creative să opereze la nivel internațional.
- Cooperarea, elaborarea politicii în domeniul culturii și punerea în aplicare a acesteia, inclusiv prin furnizarea de date și prin schimbul de bune practici sau proiecte pilot.
- Sprijin pentru sectorul muzicii: promovarea diversității, creativității și inovației în domeniul muzicii.
- Sprijin pentru industria de carte și pentru sectorul editorial: acțiuni specifice de promovare a diversității, creativității și inovării, în special traducerea și promovarea literaturii europene la nivel transfrontalier.
- Sprijin pentru sectorul arhitecturii și pentru sectorul patrimoniului cultural.
- Acțiuni specifice în favoarea dezvoltării aspectelor creative ale sectorului modei și designului, precum și a turismului cultural și a promovării și reprezentării acestora în afara Uniunii Europene.
- Zilele europene ale patrimoniului.
Componenta „Media
- Elaborarea de opere audiovizuale.
- Producția de conținut TV inovator și de scenarii narative în serie.
- Instrumentele de publicitate și de marketing, inclusiv cele online și prin utilizarea analizei datelor, pentru a crește importanța, vizibilitatea, accesul transfrontalier și cotele de audiență ale operelor europene.
- Sprijin pentru vânzările și circulația internațională a operelor europene non-naționale pe toate platformele, inclusiv prin coordonarea strategiilor de distribuție care acoperă mai multe țări.
- Sprijinirea schimburilor între întreprinderi și a activităților de relaționare între acestea pentru facilitarea coproducțiilor europene și internaționale.
- Promovarea operelor europene în cadrul evenimentelor și târgurilor din sector, organizate în Europa și în afara acesteia.
- Inițiativele de promovare a lărgirii publicului și a educației cinematografice, vizând în special publicul tânăr.
- Activitățile de formare și de mentorat menite a spori capacitatea operatorilor din domeniul audiovizual de a se adapta la noile evoluții ale pieței și la noile tehnologii digitale.
- Rețeaua europeană (rețelele europene) de festivaluri care proiectează o proporție semnificativă de opere europene non-naționale.
- Dialogul privind politica de sprijin, acțiunile de politică inovatoare și schimbul de bune practici, inclusiv prin activități analitice și prin furnizarea de date fiabile.
Componenta „Trans-Sectorială”
- Elaborarea politicii, schimbul transnațional de experiență și de know-how, activitățile de învățare inter pares și relaționarea intersectorială între organizațiile culturale și creative și factorii de decizie politică.
- Activități analitice intersectoriale.
- Acțiuni de sprijin care vizează promovarea cooperării politice transfrontaliere și elaborarea de politici privind incluziunea socială prin intermediul culturii.
- Încurajarea de noi forme de creație la intersecția între diferite sectoare culturale și creative, de exemplu prin utilizarea de tehnologii inovatoare.
- Promovarea abordărilor și a instrumentelor trans-sectoriale inovatoare pentru a facilita distribuția, promovarea și monetizarea culturii și creativității, inclusiv a patrimoniului cultural, precum și accesul la acestea.
- Promovarea programului la nivel național.
- Stimularea cooperării transfrontaliere.
- Sprijinirea unor standarde înalte de producție pentru mijloacele de informare în masă prin încurajarea cooperării, a jurnalismului de colaborare transfrontalieră, precum și a conținutului de calitate.
- Promovarea alfabetizării mediatice pentru a permite cetățenilor să dezvolte o înțelegere critică a mijloacelor de informare în masă.