07 septembrie 2021
Comisia și semnatarii Codului de bune practici privind dezinformarea au lansat un apel comun care invită părțile interesate să devină semnatare ale Codului de bune practici privind dezinformarea. Se așteaptă ca noii semnatari să contribuie împreună cu semnatarii actuali la modelarea Codului revizuit, care va deveni un instrument obligatoriu de co-reglementare în cadrul legislativ al Legii serviciilor digitale.
Un Cod puternic, stabil și flexibil pentru a sprijini lupta împotriva dezinformării prin consolidarea acestuia în următoarele domenii: participare mai mare cu angajamente adaptate, demonetizarea dezinformării, asigurarea integrității serviciilor, instrumente și proceduri accesibile utilizatorilor, eficiente pentru a înțelege și semnala dezinformarea, sporirea acoperirii verificării faptelor și acces la date pentru cercetători, un cadru robust de monitorizare.
Apelul se adresează unei game largi de părți interesate, inclusiv servicii de social media, servicii de mesagerie privată, jucători din ecosistemul publicitar implicat în plasări publicitare, precum și altor jucători care furnizează servicii care pot fi utilizate pentru a monetiza dezinformarea, cum ar fi serviciile de plată electronică sau platforme de comerț electronic. Alte părți interesate care contribuie la evaluarea răspândirii dezinformării ar putea deveni, de asemenea, semnatare, inclusiv organizațiile care evaluează dezinformarea sau furnizează evaluări legate de site-urile de dezinformare, precum și furnizorii de soluții tehnologice. Aderarea la cod înseamnă a deveni parte a unui cadru la nivel european, inovator și robust, care își propune să ofere utilizatorilor garanții adecvate în ceea ce privește utilizarea abuzivă a serviciilor online pentru a răspândi dezinformarea. Un prim proiect se așteaptă în toamnă, rezultatul urmând să fie gata până la sfârșitul anului.
Share: