Skip to main content

PEO lansează apelurile „Ține pasul”

Apel de finanţare

Loading

Informaţii Generale

Denumire apel:

PEO lansează apelurile „Ține pasul”

Prioritatea:

9 – Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității

Obiectivul specific:

4.7.: Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)

Tip Apel:

Competitiv

Detalii

Programe pentru care se aplică apelul

Programul Educație și Ocupare

Criterii de eligibilitate solicitanţi:

Pentru a fi eligibil solicitantul/partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
➢ Să se încadreze în categoria de solicitant eligibil conform prevederilor Ghidului Solicitantului Condiții Generale și cu prevederile subcapitolului 5.1.2 „Categorii de solicitanți eligibili“ și cu prevederile subcapitolului 5.1.3 „Categorii de parteneri eligibili“ din prezentul Ghid al Solicitantului Condiții Specifice;
➢ Să se încadreze în regulile generale de eligibilitate stabilite în Tabelul nr. 2 „Cerințe generale privind eligibilitatea Solicitantului și a Partenerilor“ definite prin Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO;
➢ Să nu se încadreze în situațiile prevăzute în Tabelul 3 „Situații în care solicitantul sau partenerul nu este eligibil pentru finanțare“ definite prin Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO.

Lista beneficiarilor eligibili a fost stabilită pe baza prevederilor programului PEO 2021-2027 și pe cea a specificității apelului de proiecte, care vizează susținerea de programe de actualizare a competențelor specifice ale angajaților ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide si a apariției de noi competențe prin acțiuni relevante pentru piața forței de muncă și care să faciliteze accesul la un loc de muncă sau păstrarea unui loc de muncă.
Pentru solicitant și/sau parteneri în cadrul proiectului este obligatoriu să fie încărcate în aplicația informatică MySmis2021, în etapa de depunere a cererii de finanțare, autorizațiile/acreditările în funcție de activitățile pe care aceștia le vor implementa în cadrul proiectului, autorizații/acreditări valabile la data depunerii cererii de finanțare după cum urmează:
• Acreditarea ca furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă (Hotărârea Guvernului nr. 277 din 21 martie 2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare), respectiv acreditarea pentru servicii specializate de informare și consiliere pe piața muncii;
• Autorizarea ca furnizor de formare profesională (Ordonanța Guvernului nr.129/31.08.2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare);
Atașarea acreditărilor/autorizațiilor mai sus menționate este obligatorie atât pentru încadrarea în categoriile de solicitanți eligibili (Furnizori de servicii de consiliere și orientare profesională/ pentru carieră; Furnizori de FPC autorizați, publici și privați) cât și pentru a demonstra capacitatea de a implementa activitățile ce necesită aceste acreditări/autorizări.
• Alte documente relevante care să dovedească eligibilitatea solicitanților și partenerilor
În situația în care la data depunerii cererii de finanțare, furnizorii de formare profesională nu sunt autorizați în ocupația pentru care se organizează activități de formare profesională, se va încărca cel puțin o autorizare valabilă la data încărcării în sistemul informatic a cererii de finanțare, obținută într-o oricare altă ocupație.

Activități Eligibile:

  • Activitatea 1 – Organizarea și derularea de campanii de conștientizare a angajaților și angajatorilor privind importanța participării la FPC – activitate relevantă

Această activitate va avea ca obiectiv realizarea de acțiuni sub formă de campanii adresate atât potențialului grup țintă eligibil (angajați) cât și angajatorilor pentru a-i determina să conștientizeze importanța formării profesionale continue și implicit participarea la acest tip de activitate, beneficiile FPC atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, prin diseminarea de pliante si broșuri, întâlniri directe cu GT eligibil, organizarea de evenimente, diseminarea de materiale promoționale, campanie web si social media ,diseminare de informații utile si relevante prin intermediul online, etc.
Implementarea acestei activități va conduce la selecția grupului țintă eligibil.

  • Activitatea 2 – Consilierea profesională a angajaților pentru încurajarea participării la programele de FPC, inclusiv în legătură directă cu dezvoltarea carierei și apariției de noi competențe pe piața muncii – activitate relevantă și obligatorie

Pentru asigurarea calității procesului de consiliere profesională a grupului țintă, activitatea de consiliere profesională pentru grupul țintă vizat prin proiect urmează să fie derulată de solicitant/partener/parteneri și/sau poate fi externalizată de către solicitant/liderul de parteneriat. În cazul în care se optează pentru externalizarea acestei activități, solicitantul trebuie sa menționeze clar acest lucru în Cererea de finanțare, inclusiv în bugetul proiectului. În cazul în care solicitantul este furnizor de servicii de consiliere și orientare profesională, autorizat conform legii, externalizarea activității de consiliere și orientare profesională nu se poate realiza în totalitate.
Vă rugăm să aveți în vedere prevederile din Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO 2021-2027, conform cărora activitățile de subcontractare se realizează numai de către solicitantul de finanțare, nu și de partenerul/partenerii acestuia. Prin excepție, partenerii pot subcontracta activități/subactivități suport (de ex., organizare evenimente, pachete complete conținând transport și cazare a participanților și/sau a personalului propriu, sonorizare, interpretariat, tipărituri), dar nu și activități relevante, pentru care au fost selectați ca parteneri în baza expertizei în domeniu.

  • Activitatea 3 – Organizarea și derularea de programe de formare profesională pentru angajați, inclusiv persoane care ocupă poziții de management – activitate relevantă și obligatorie

În cadrul acestei activități se are în vedere organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților (cursuri de inițiere/perfecționare/specializare/calificare), autorizate în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare și/sau cursuri de formare profesională neautorizate.
În cazul în care se organizează cursuri de formare profesională, altele decât cele cu recunoaștere națională, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, solicitantul are obligația de a încărca în sistemul informatic MySMIS2021+, o dată cu Cererea de finanțare, Metodologia de organizare a acestor cursuri de formare. Metodologia de formare profesională, alta decât cea pentru formarea profesională autorizată în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, trebuie să prezinte elementele esențiale ale procesului de formare profesională și anume: Modalitatea de derulare a programului de formare profesională Numărul de ore de formare detaliat pe componenta de teorie și pe componenta de pregătire practică (dacă este cazul) Modalitatea de organizare a procesului de evaluare și certificare a participanților la programul de formare.
Numărul de persoane care parcurg programele de formare destinate persoanelor care ocupă poziții de management nu poate fi mai mare de 10% din ținta indicatorului EECO01.
Numărul de angajați care obțin o calificare trebuie să reprezinte minim 10% din numărul total de participanți care au finalizat formarea cu certificat.
În vederea fundamentării fiecărui program de formare propus spre finanțare, în Cererea de finanțare se va fundamenta modalitatea în care programul de formare profesională răspunde nevoilor de competențe de pe piața muncii din regiunea/regiunile țintă. Această fundamentare trebuie să fie bazată pe informații clare și certe furnizate de către operatorii economici din regiunea/regiunile de implementare.
Informațiile se vor obține sub formă de documente scrise în care pot fi menționate următoarele aspecte, fără a se limita la acestea:
– Domeniul de activitate al operatorului economic

Media numărului de angajați aferenți anului 2022 la nivelul operatorului economic (conform bilanțului contabil, ONRC, alte documente relevante)
– Tehnologiile utilizate în procesul economic, pentru care este necesară dobândirea de competențe de către angajați
– Disponibilitatea tehnologiilor menționate la nivelul operatorului economic la data emiterii documentului
– Competențele necesare pentru a utiliza în condiții de eficiență economică sporită a tehnologiilor menționate anterior
– Programul de formare identificat pentru dobândirea competențelor necesare
– Numărul de persoane la nivelul operatorului economic ce trebuie să dobândească competențele solicitate
N.B: În cazul în care informațiile privind tehnologiile descrise nu sunt disponibile la data elaborării documentului mai sus menționat, operatorul economic trebuie să indice un orizont de timp până la care estimează că aceste tehnologii vor fi disponibile.
Pentru fiecare program de formare inclus în proiect se vor prezenta documente de analiză de la minim 3 operatori economici din regiunea/regiunile de implementare. Proiectele care prezintă pentru fiecare program de formare documente emise de către operatori economici din care rezultă un număr de persoane pentru care este necesară parcurgerea programului de formare profesională mai mare cu 50% decât numărul de persoane incluse în grupul țintă pentru a parcurge acest program de formare, vor fi punctate suplimentar.
În cadrul Cererii de finanțare se vor prevedea mențiuni clare, exprese despre numărul de persoane ce vor parcurge fiecare program de formare profesională.
În cazul în care, se identifică nevoia derulării de programe de dezvoltare a competențelor digitale, aceste programe sunt eligibile în limita a maximum 50% din totalul grupului țintă.
În ceea ce privește programele de formare în domeniul dobândirii de competențe digitale sunt eligibile: Programe de formare a competențelor digitale de bază (generale, nespecifice unui domeniu de activitate, de exemplu: utilizarea unui sistem de operare, prelucrarea și gestionarea de documente electronice, competențe de bază pentru utilizarea Internetului, competențe de bază despre hardware, schimb de informații electronice la nivel elementar, utilizarea rețelelor sociale personale sau profesionale la nivel elementar, utilizarea serviciilor digitale gratuite oferite de diverse companii, introducere în securitatea sistemelor informatice, etc.) Programe de formare a competențelor digitale avansate – în această categorie se vor putea organiza următoarele tipuri de programe de formare (sau oricare posibilitate de combinare a tematicilor propuse), lista nefiind una exhaustivă:
o Programe de formare dedicate utilizării aplicațiilor informatice pentru eficientizarea activității întreprinderilor – de exemplu: aplicații de tip CRM (Customer Relationship Manager), RM (Resource Management), ERP (Enterprise Resource Planning), BPM (Business Performance Management), tablou de bord electronic, etc.;
o Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice schimbului electronic de informații și managementului documentelor electronice;

o Programe de formare dedicate utilizării tehnologiei Cloud și a altor tehnologii/aplicații de stocare de date și informații;
o Programe de formare dedicate gestionării platformelor de comunicare socială în scop profesional;
o Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice gestionării structurate a volumelor mari de date (big data) și a utilizării data mining;
o Programe de formare dedicate utilizării aplicațiilor online și a rețelelor de social media în scopuri de marketing și promovare;
o Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice comerțului electronic – de exemplu: utilizarea aplicațiilor de tip market store, gestionarea bazelor de date cu produsele firmei, etc.;
o Programe de formare dedicate dezvoltării competențelor digitale specifice aplicațiilor mobile;
o Programe de formare dedicate securității informatice/cibernetice (cu privire la gestionarea documentelor, aplicațiilor, plăților, etc.);
o Programe de formare a competențelor digitale dedicate specialiștilor din domeniul IT (respectiv angajaților pentru care felul muncii conform contractului de muncă implică activități avansate în domeniul IT). În această clasă de programe de formare se vor include și cursuri pentru dezvoltarea abilităților de programare.
Includerea în Cererea de finanțare a programelor de formare în domeniul competențelor digitale se realizează pe baza unei analize similare cu celelalte programe de formare, mai sus menționate în cadrul prezentei activități.
Pentru asigurarea calității procesului, activitatea de formare profesională pentru grupul țintă vizat prin proiect urmează să fie derulată de solicitant/partener/parteneri și/sau poate fi externalizată de către solicitant/liderul de parteneriat. În cazul în care se optează pentru externalizarea acestei activități, solicitantul trebuie să menționeze clar acest lucru în Cererea de finanțare, inclusiv în bugetul proiectului. În cazul în care solicitantul este furnizor de FPC autorizat conform legii, externalizarea activității de formare nu se poate realiza în totalitate.
Vă rugăm să aveți în vedere prevederile din Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO 2021-2027, conform cărora activitățile de subcontractare se realizează numai de către solicitantul de finanțare, nu și de partenerul/partenerii acestuia. Prin excepție, partenerii pot subcontracta activități/subactivități suport (de ex., organizare evenimente, pachete complete conținând transport și cazare a participanților și/sau a personalului propriu, sonorizare, interpretariat, tipărituri), dar nu și activități relevante, pentru care au fost selectați ca parteneri în baza expertizei în domeniu.

  • Activitatea 4 – Acțiuni inovative pentru creșterea participării la FPC și oferirea unui sprijin educațional individualizat, inclusiv prin activități de transfer de bune practici – activitate conexă (suport)

Exemple de teme de inovare socială care ar putea fi utilizate în cadrul acestui apel se pot referi la:
✓ activități și inițiative inovative care vizează, pe de-o parte, creșterea participării la programele de formare profesională continuă cât și pentru oferirea unui sprijin educațional individualizat, inclusiv prin activități de transfer de bune practici, pentru actualizarea competențelor specifice ale angajaților ca urmare a evoluțiilor tehnologice rapide și a apariției de noi competențe etc.

✓ dezvoltarea de mecanisme care să anticipeze nevoile viitoare de competențe, atât la nivel de sector cât și la nivelul operatorului economic.
Solicitantul și partenerii eligibili trebuie să evidențieze în formularul de aplicație modul în care propunerea de proiect contribuie la inovarea socială, conform celor prezentate mai sus.
Aplicantul poate atașa la cererea de finanțare Metodologia de monitorizare a proiectului. Acest document este opțional.

Buget

Buget:

111.838.235 EUR

Calendar

Data deschiderii:

11 august 2023 00:00

Data închiderii:

12 ianuarie 2024 16:00

Domenii Apel:

Domenii

Ocupare

Zona Geografică vizată

Zone:

Acoperire Națională

Bugetul alocat și rata de cofinanțare

Alocarea financiară a apelurilor de proiecte este de 111.838.235,00 euro din care:

  • pentru regiunile mai puțin dezvoltate (Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru), suma totală disponibilă este de 100.588.235,00 euro, din care contribuția UE este de 85.500.000,00 euro (85%), iar contribuția națională de 15.088.235,00 euro (15%);
  • pentru regiunea dezvoltată (București-Ilfov), suma totală disponibilă este de 11.250.000,00 euro, din care contribuția UE este de 4.500.000,00 euro (40%), iar contribuția națională este de 6.750.000,00 euro (60%).

 

Rata de cofinanțare:
Cuantumul asistenței financiare nerambursabile se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului/partenerilor

Depunerea proiectelor

Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+.

 

 

Manualul de utilizare MySMIS2021 poate fi consultat aici.

Informații suplimentare despre apeluri

Puteți consulta informații suplimentare despre apeluri accesând pagina AM PEO.


Corrigendum 1! 

Ghidul solicitantului a fost actualizat.


Corrigendum 2!

Ghidul solicitantului a fost actualizat.


Corrigendum 3!

Ghidul solicitantului a fost actualizat – 21.11.2023

Share:

Ai nevoie de ajutor?

Puteți completa formularul de mai jos pentru a ne contacta.

"*" câmp obligatoriu

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
asistent
Atlas - Asistent