Apel de finanţare
Denumire apel:
Ghidul solicitantului – Pachet de bază pentru persoanele fără/cu nivel scăzut de formare
Prioritatea:
P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității “
Obiectivul specific:
ESO4.7. „Promovarea învățării pe tot parcursul vieții, în special a oportunităților flexibile de actualizare a competențelor și de recalificare pentru toți, ținând seama de competențele antreprenoriale și digitale, printr-o mai bună anticipare a schimbării și a cerințelor de noi competențe bazate pe nevoile pieței muncii, precum și prin facilitarea tranzițiilor profesionale și promovarea mobilității profesionale (FSE+)“
Tip Apel:
Programe pentru care se aplică apelul
Beneficiari eligibili
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Agenții, Autoritate publică locală
Criterii de eligibilitate solicitanţi:
Cerinţe privind eligibilitatea solicitanţilor şi partenerilor
În cadrul prezentelor apeluri de proiecte, proiectele pot fi depuse individual sau în parteneriat, constituit din două sau mai multe entități din categoriile eligibile menționate la 5.1.2 Categorii de solicitanţi eligibili și 5.1.3 Categorii de parteneri eligibili, în baza unui Acord de parteneriat, partenerii având înțelesul prevederilor de la secțiunea 1.8. Reguli aplicabile în cazul parteneriatului, din Ghidul Solicitantului – Condiții generale Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027 – https://mfe.gov.ro/PEO-21-27/.
Pentru a fi eligibil solicitantul/partenerul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
➢ Să se încadreze în categoria de solicitant eligibil conform prevederilor Ghidului Solicitantului Condiții Generale și cu prevederile subcapitolului 5.1.2 „Categorii de solicitanți eligibili“ și cu prevederile subcapitolului 5.1.3 „Categorii de parteneri eligibili“ din prezentul Ghid al Solicitantului Condiții Specifice;
➢ Să se încadreze în regulile generale de eligibilitate stabilite în Tabelul nr. 2 „Cerințe generale privind eligibilitatea Solicitantului și a Partenerilor“ definite prin Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO;
➢ Să nu se încadreze în situațiile prevăzute în Tabelul 3 „Situații în care solicitantul sau partenerul nu este eligibil pentru finanțare“ definite prin Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO.
Lista beneficiarilor eligibili a fost stabilită pe baza prevederilor programului PEO 2021-2027 și pe cea a specificității apelurilor de proiecte, care vizează susținerea de programe de sprijin pentru formarea profesionala a persoanelor fără/cu nivel scăzut de formare.
Pentru solicitant și/sau parteneri în cadrul proiectului este obligatoriu să fie încărcate în aplicația informatică MySmis2021, în etapa de depunere a cererii de finanțare, autorizațiile/acreditările în funcție de activitățile pe care aceștia le vor implementa în cadrul proiectului, autorizații/acreditări valabile la data depunerii cererii de finanțare după cum urmează:
❖ Acreditarea ca furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă (Hotărârea Guvernului nr. 277 din 21 martie 2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare), respectiv acreditarea pentru servicii specializate de informare și consiliere pe piața muncii;
❖ Autorizarea ca furnizor de formare profesională (Ordonanța Guvernului nr.129/31.08.2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare);
❖ Autorizarea ca centru de evaluare si certificare (Ordinul 4543/23.08.2004 pentru aprobarea Procedurii de evaluare si certificare a competențelor profesionale obtinute pe alte căi decât cele formale)
Atașarea acreditărilor/autorizațiilor mai sus menționate este obligatorie atât pentru încadrarea în categoriile de solicitanți eligibili (Furnizori de servicii de consiliere și orientare profesională/ pentru carieră; Furnizori de FPC autorizați, publici și privați/centru de evaluare si certificare) cât și pentru a demonstra capacitatea de a implementa activitățile ce necesită aceste acreditări/autorizări.
❖ Alte documente relevante care să dovedească eligibilitatea solicitanților și partenerilor
În situația în care la data depunerii cererii de finanțare, furnizorii de formare profesională/centrele de evaluare si certificare nu sunt autorizați/atutorizate în ocupația pentru care se organizează activități de formare profesională/evaluarea si certificarea, se va încărca cel puțin o autorizare valabilă la data încărcării în sistemul informatic a cererii de finanțare, obținută într-o oricare altă ocupație.
Categorii de solicitanţi eligibili
Pentru aceste apeluri solicitanții eligibili sunt:
❖ Furnizori de FPC publici și privați, autorizați, conform legii;
❖ Furnizori de servicii de consiliere și orientare profesională, autorizați, conform legii;
❖ Centre de evaluare si certificare, autorizate, conform legii;
❖ Serviciul Public de Ocupare (ANOFM/AJOFM si alte instituții aflate în coordonarea/subordonate ANOFM).
Categorii de parteneri eligibili
Pentru aceste apeluri partenerii eligibili sunt:
❖ Furnizori de FPC publici și privați, autorizați, conform legii;
❖ Furnizori de servicii de consiliere și orientare profesională, autorizați, conform legii;
❖ Centre de evaluare si certificare, autorizate, conform legii;
❖ Serviciul Public de Ocupare (ANOFM/AJOFM si alte instituții aflate în coordonarea/subordonate ANOFM;
❖ Instituții de învățământ preuniversitar publice sau private, acreditate, parte a rețelei școlare – exclusiv pentru implementarea activității 3 – definită conform secțiunii 5.2.2 Activităţi eligibile din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice.
În cadrul acestor apeluri de proiecte, nu sunt eligibili partenerii transnaționali.
Activități Eligibile:
În cadrul prezentelor apeluri de proiecte sunt eligibile următoarele activități:
Activitatea 0 – Realizarea unei analize de nevoi in vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de calificare (activitate obligatorie)
Anterior depunerii cererii de finanțare, în vederea fundamentării programelor de sprijin destinate persoanelor din grupul țintă va fi elaborată o analiză de nevoi in vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de calificare. Scopul analizei este acela de a identifica nevoia reala de formare profesionala a persoanelor fără sau cu nivel scăzut de calificare în corelare cu nevoile pieței muncii din regiunile/regiunea/județul/localitatea sau localitățile vizată/vizate prin proiect.
Analiza de nevoi trebuie să prezinte o imagine actuală a situației socio-economice a arealului vizat de proiect și va fi realizată utilizând date publice, verificabile, statistice dar și o cercetare proprie.
Analiza de nevoi trebuie sa prezinte cel puțin următoarele informații:
1) Numărul estimat de persoane fără sau cu nivel scăzut de calificare din zona de implementare a proiectului – număr estimat pe baza de date publice verificabile;
2) Domeniile economice în care activează angajatorii din zona vizata de proiect pentru care este identificata nevoia de forță de muncă – locuri de munca ocupate și/sau ce pot fi ocupate de persoane fără sau cu nivel scăzut de calificare;
3) Numărul de agenți economici din zona care activează in domeniul/domeniile de activitate economica pentru care este identificata nevoia de forță de muncă ocupată și/sau ce poate fi ocupată de persoane fără sau cu nivel scăzut de calificare;
4) Numărul locurilor de muncă necesare pentru satisfacerea nevoii de forță de muncă a agenților economici – locuri de muncă ocupate și/sau ce pot fi ocupate de persoane fără sau cu nivel scăzut de calificare;
5) Competențele necesare pentru ocuparea fiecărui post, în funcție de COR;
6) Programele de formare profesională identificate și propuse a fi finanțate prin proiect în scopul dobândirii de competențe de către persoanele din grupul țintă.
N.B:
❖ Analiza de nevoi va viza exclusiv acele arealuri vizate de implementarea proiectului (localitate/județ/regiune după caz).
❖ Elementele de analiza prezentate de la punctul 3 până la punctul 6 se vor realiza individual pentru fiecare domeniu economic vizat de proiect. Astfel, în cazul în care proiectul vizează derularea de programe de formare/evaluare și certificare pentru mai multe domenii de activitate economica, elementele de la punctele 3 – 6 vor fi evidențiate separat pentru fiecare domeniu economic in parte. În accepțiunea prezentului Ghid al Solicitantului Condiții Specifice, aparțin aceluiași domeniu de activitate economică societățile care activează in cadrul aceleiași diviziuni CAEN (2 cifre).
❖ În analiză vor putea fi cuprinși și agenți economici care au puncte de lucru pe o rază de maxim 50 km de arealul vizat de implementarea proiectului (localitate/județ/regiune după caz). Totodată, vor putea fi luați în calcul agenți economici care au puncte de lucru la distanțe mai mari de 50 de km de arealul vizat, dacă acești agenți economici asigură transport gratuit angajaților din una din localitățile vizate de proiect.
❖ Analiza de nevoi precum și toate datele statistice care au stat la baza realizării acesteia vor fi încărcate în sistemul informatic MySMIS2021+.
Analiza de nevoi trebuie să conțină 3 etape obligatorii:
1) Verificarea datelor disponibile din surse verificabile (Institutul Național de Statistica, Oficiul Național al Registrului Comerțului; ANOFM/AJOFM/furnizori autorizați pentru furnizarea de servicii de stimulare a ocupării (mediere pe piala muncii), alte surse verificabile de date si informații)
2) Analiza/cercetare proprie la nivelul agenților economici:
Analiza la nivelul agenților economici ce activează în domeniul/domeniile economic/e vizat/e de proiect (prin aplicarea unui interviu structurat sau nestructurat) din care sa rezulte necesarul de forța de muncă pentru ocuparea posturilor pretabil a fi ocupate de persoane cu fără sau cu nivel scăzut de calificare cu indicarea posturilor (codurilor COR – cu indicarea numărului de posturi pe fiecare COR) precum si competențele/calificările necesare persoanelor fără sau cu nivel scăzut de calificare pentru a ocupa aceste posturi și/sau numărul de posturi ocupate in cadrul întreprinderii de către persoane fără calificare sau cu nivel scăzut de calificare ce au nevoie de formare. Eșantionul de agenți economici care participa la cercetare este de minim:
= 1% din total agenți economici care activează în domeniul economic vizat in zona de implementare (localitate/grup de localități/județ/regiune:
SAU
– de 20 agenți economici/regiune pentru proiectele de nivel regional sau mult regional;
– de 10 agenți economici/județ pentru proiectele care vizează implementarea la nivel județean;
– de 5 agenți economici/localitate pentru proiectele care vizează implementarea la nivel local
N.B:
❖ stabilirea populației totale a agenților economici se va realiza pe baza documentelor emise de către Oficiul National pentru Registrul Comerțului – care indică întreaga populație de agenți economici ce activează în domeniul economic selectat prin proiect.
❖ pentru fiecare program de formare/evaluare și certificare în parte introdus în proiect este necesar ca din cercetarea realizată la nivelul agenților economici să rezulte un număr de posturi (disponibile și/sau ocupate) cel puțin egal cu numărul de persoane care urmează sa participe la programul de formare profesionala/evaluare si certificare prin proiect. Odată cu derularea interviului structurat/nestructurat – fiecare agent economic va pune la dispoziție un document asumat care va conține cel puțin:
– Domeniul de activitate al operatorului economic;
– Numărul posturilor ocupate de către persoane fără sau cu nivel scăzut de calificare la nivelul agentului economic;
– Estimarea numărului de persoane necesare pentru a satisface nevoia de personal a operatorului economic in următoarele 12 luni, posturi ce pot fi ocupate de către persoane fără sau cu nivel scăzut de calificare;
– Competențele necesare persoanelor fără sau cu nivel scăzut de calificare, pentru a utiliza în condiții de eficiență economică sporită;
– Programul de formare identificat pentru dobândirea competențelor necesare;
– Numărul de persoane la nivelul operatorului economic ce trebuie să dobândească competențele solicitate.
3) Analiza/cercetare proprie la nivelul persoanelor fără sau cu nivel scăzut de calificare
Scopul analizei/cercetării proprii este acela de a:
– Identifica competențele de limba română, matematică, competențe digitale de baza;
– Determina disponibilitatea/intenția de a fi implicat pe piața muncii;
– Evalua necesitatea măsurilor suplimentare de sprijin (acompaniere pe perioada participării la proiect in calitate de grup țintă);
– Identifica domeniile de activitate in care este interesat sa activeze;
– Evalua experiența profesionala anterioara si competentele dobândite prin alte căi (informale/nonformale) pentru care nu deține un certificat de calificare formala.
Cheltuielile generate de implementarea acestei activități sunt eligibile doar pentru acele operațiuni care au fost selectate la finanțare și vor fi raportate cu ocazia primei Cereri de rambursare transmisă după semnarea Contractului de finanțare. Cuantumul maxim al cheltuielilor rambursate pentru implementarea acestei activități este de 30.000 euro + TVA, la cursul InforEuro aferent lunii mai 2024, respectiv 1 Euro = 4,9759 RON.
Bugetarea cheltuielilor aferente realizării analizei de nevoi se realizează pe bază de costuri reale cu defalcarea tuturor cheltuielilor ce urmează a fi solicitate la rambursare prin proiect. Analiza de nevoi poate fi realizată fie prin externalizare de către solicitant către un operator economic fie poate fie poate fi realizată prin utilizarea de resurse proprii.
Activitatea este în sarcina exclusivă a solicitantului, iar toate cheltuielile generate de implementarea activității vor fi angajate și lichidate de către liderul de parteneriat. În vederea rambursării cheltuielilor generate pentru implementarea acestei activități, solicitantul are obligația respectării regulilor de eligibilitate ale cheltuielilor, inclusiv în domeniul achizițiilor.
NB. Activitatea 0 va fi evidențiată în sistemul MySMIS ca activitate PRECONTRACTUALĂ. Durata acestei activități nu este inclusă în perioada de implementare a proiectului, definită în secțiunea 5.6. Durata proiectului din prezentul Ghid.
Activitatea 1
– Furnizarea de servicii de orientare in carieră și consiliere profesională – activitate relevantă și obligatorie
Activitatea de informare și consiliere se derulează în conformitate cu prevederile Hotararea de Guvern nr. 277/2002. O componentă obligatorie a procesului de informare și consiliere este derularea procesului de identificare a competențelor existente la nivelul fiecărui membru al grupului ținta și a eventualelor lacune de competențe ce trebuie acoperite. Pe baza acestei evaluări inițiale se stabilește un plan individualizat de sprijin pe baza căruia vor fi implementate masurile ulterioare de sprijin.
Pentru asigurarea calității procesului de consiliere profesională a grupului țintă, activitatea de consiliere profesională pentru grupul țintă vizat prin proiect urmează să fie derulată de solicitant/partener/parteneri și/sau poate fi internalizată de către solicitant/liderul de parteneriat. În cazul în care se optează pentru externalizarea acestei activități, solicitantul trebuie sa menționeze clar acest lucru în Cererea de finanțare, inclusiv în bugetul proiectului. În cazul în care solicitantul este furnizor de servicii de consiliere și orientare profesională, autorizat conform legii, externalizarea activității de consiliere și orientare profesională nu se poate realiza în totalitate.
Activitatea de informare și consiliere trebuie sa includă în mod obligatoriu o etapa de evaluare a nivelului de competențe – identificarea competențelor existente ale adulților și a eventualelor lacune în gama de competențe care trebuie acoperita.
Vă rugăm să aveți în vedere prevederile din Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO 2021-2027, conform cărora activitățile de subcontractare se realizează numai de către solicitantul de finanțare, nu și de partenerul/partenerii acestuia. Prin excepție, partenerii pot subcontracta activități/subactivități suport (de ex., organizare evenimente, pachete complete conținând transport și cazare a participanților și/sau a personalului propriu, sonorizare, interpretariat, tipărituri), dar nu și activități relevante, pentru care au fost selectați ca parteneri în baza expertizei în domeniu.
Activitatea 2
– Furnizarea de servicii de evaluare și certificare – activitate relevantă
Activitate, derulată exclusiv de către solicitant/partener care deține autorizație de centru de evaluare și certificare în conformitate cu prevederile legale sau de către un centru de evaluare si certificare selectat autorizat ca și furnizor/sub-contractor pe bază de contract de achiziție, se adresează persoanelor din grupul țintă care au dobândit anterior în context non-formal, informal competențe pentru una din calificările identificate ca necesare pe piața muncii, conform analizei de nevoi.
N.B: drepturile si obligațiile beneficiarului/partenerilor menționate pentru selectarea programelor de formare derulate prin proiect se aplică și pentru programele de evaluare și certificare.
Activitatea 3
– Furnizarea de servicii personalizate de dobândire de competențe de limba română, matematica, competențe IT – activitate relevantă
În cazul în care pe baza analizei de nevoi sunt identificate persoane care nu au nicio calificare (nu au absolvit niciun ciclu de educație școlară) și/sau nu dețin competențe de limba română, matematică sau competențe IT de bază și aceste persoane sunt cuprinse în grupul țintă al proiectului se vor organiza sesiuni de pregătire in vederea dobândirii de competențe de limba romana, matematica și competente IT de baza. La cererea de finanțare vor fi atașate, pentru fiecare fiecare program de pregatire selectat (limba romana/matematica/competențe IT de baza) – o metodologie de derulare a programului de pregatire care va cuprinde cel putin următoarele elemente:
• Modalitatea de evaluare inițială a competențelor persoanei din grupul țintă;
• Modalitatea de derulare a programului de pregătire/programa de pregătire;
• Numărul de ore de pregătire;
• Modalitatea de evaluare și certificare a competențelor dobândite ca urmare a parcurgerii Activității 3.
Activitatea 3 nu este obligatorie, dar proiectele care vor implementa aceasta activitate pentru persoanele din grupul țintă vor fi punctate suplimentar.
N.B: Toate persoanele incluse în grupul țintă ce parcurg măsurile de sprijin specifice activității 3 vor participa și la cel puțin un program de formare profesională implementat în conformitate cu activitatea 4.
Activitatea 4
– Organizarea și derularea de programe de formare profesională pentru persoanele din grupul țintă – activitate relevantă și obligatorie
În cadrul acestei activități se are în vedere organizarea și derularea de programe de formare profesională a adulților (cursuri de inițiere/perfecționare/specializare/calificare – nivel 1 si 2/ competențe cheie), autorizate în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare și/sau cursuri de formare profesională neautorizate.
În cazul în care se organizează cursuri de formare profesională, altele decât cele cu recunoaștere națională, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, solicitantul are obligația de a încărca în sistemul informatic MySMIS2021+, o dată cu Cererea de finanțare, Metodologia de organizare a acestor cursuri de formare. Metodologia de formare profesională, alta decât cea pentru formarea profesională autorizată în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, trebuie să prezinte elementele esențiale ale procesului de formare profesională și anume:
❖ Modalitatea de derulare a programului de formare profesională;
❖ Numărul de ore de formare detaliat pe componenta de teorie și pe componenta de pregătire practică (dacă este cazul);
❖ Modalitatea de organizare a procesului de evaluare și certificare a participanților la programul de formare.
În vederea fundamentării fiecărui program de formare propus spre finanțare, în Cererea de finanțare se va prezenta modalitatea în care programul de formare profesională răspunde nevoilor de competențe de pe piața muncii din zona vizata. Această fundamentare trebuie să fie bazată pe informații clare și certe furnizate de către operatorii economici din zona vizata. Fundamentarea se realizează pe baza analizei de nevoi menționată la Activitatea A 0.
În cadrul Cererii de finanțare se vor prevedea mențiuni clare despre numărul de persoane ce vor parcurge fiecare program de formare profesională.
În cazul în care, se identifică nevoia derulării de programe de dezvoltare a competențelor digitale, aceste programe sunt eligibile în limita a maximum 50% din totalul grupului țintă.
În ceea ce privește programele de formare în domeniul dobândirii de competențe digitale sunt eligibile Programe de formare a competențelor digitale de bază (generale, nespecifice unui domeniu de activitate, de exemplu: utilizarea unui sistem de operare, prelucrarea și gestionarea de documente electronice, competențe de bază pentru utilizarea Internetului, competențe de bază despre hardware, schimb de informații electronice la nivel elementar, utilizarea rețelelor sociale personale sau profesionale la nivel elementar, utilizarea serviciilor digitale gratuite oferite de diverse companii, introducere în securitatea sistemelor informatice, etc.).
Includerea în Cererea de finanțare a programelor de formare în domeniul competențelor digitale se realizează pe baza unei analize similare cu celelalte programe de formare, mai sus menționate în cadrul activității A0 – Realizarea unei analize de nevoi in vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de calificare (activitate obligatorie).
Pentru asigurarea calității procesului, activitatea de formare profesională pentru grupul țintă vizat prin proiect urmează să fie derulată de solicitant/partener/parteneri și/sau poate fi externalizată de către solicitant/liderul de parteneriat. În cazul în care se optează pentru externalizarea acestei activități, solicitantul trebuie să menționeze clar acest lucru în Cererea de finanțare, inclusiv în bugetul proiectului. În cazul în care solicitantul este furnizor de FPC autorizat conform legii, externalizarea activității de formare nu se poate realiza în totalitate.
Activitatea 4 este obligatorie pentru fiecare membru din grupul țintă, cu excepția celor care participă la Activitatea 2.
Vă rugăm să aveți în vedere prevederile din Ghidul Solicitantului Condiții Generale PEO 2021-2027, conform cărora activitățile de subcontractare se realizează numai de către solicitantul de finanțare, nu și de partenerul/partenerii acestuia. Prin excepție, partenerii pot subcontracta activități/subactivități suport (de ex., organizare evenimente, pachete complete conținând transport și cazare a participanților și/sau a personalului propriu, sonorizare, interpretariat, tipărituri), dar nu și activități relevante, pentru care au fost selectați ca parteneri în baza expertizei în domeniu.
Activitatea 5
– Activități conexe/activități de acompaniament (activitate suport)
În cadrul acestei activități, persoanele din grupul țintă, pe baza de analiza de nevoi individuală realizata la intrarea in operațiune pot beneficia de:
– Servicii de sprijin si asistență pentru stimularea accesului la cursuri (creșă, afterschool, îngrijire persoane adulte cu dizabilități aflate în grijă) pe perioada participării efective la programele de formare din cadrul proiectului. În acest sens se va finanța cheltuiala aferentă serviciilor de creșă si/sau afterschool (plata taxei lunare) sau a serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru grupul țintă cu persoane adulte/vârstnice cu dizabilități aflate în grijă. Bugetarea acestor tipuri de cheltuieli se realizează în categoria “Subvenții”. Asigurarea resurselor financiare necesare pentru serviciile de sprijin si asistență este eligibilă exclusiv pe perioada de derulare a programelor de calificare nivel 1 sau nivel 2 sau la programele de pregătire în vederea dobândirii de competențe de limba română, matematică, competențe digitale (activitatea 3).
N.B: În Cererea de finanțare, secțiunea Justificare buget – solicitantul va justifica tipul de ajutor acordat persoanelor din grupul țintă (cheltuieli pentru creșa/afterschool, îngrijire persoane adulte cu dizabilități aflate in grija) și va prezenta o analiza de piața a costurilor pentru aceste tipuri de servicii in vederea justificării costului.
– Asigurarea unei sume de subzistență sub formă de subvenție de maxim 5 lei/oră pentru participarea la programele de formare derulate în cadrul Activității 4 și pentru participarea la programele de pregătire derulate in cadrul Activității 3. In ceea ce privește subvenția bugetarea subvenției aceasta se fundamentează pe linia de cheltuieli directe cheltuieli cu subvențiile pentru programele de calificare nivel 1 si 2 si pentru programul de pregătire menționat la activitatea 3. În cazul programelor de formare de tip inițiere/perfecționare/specializare, subvenția este inclusă în costul unitar.
Solicitantul poate atașa la cererea de finanțare Metodologia de monitorizare a proiectului. Acest document este opțional.
Activitatea de bază
Activitatea 1, Activitatea 2, Activitatea 3 și Activitatea 4 reprezintă activități de bază în cadrul acestor apeluri de proiecte.
Bugetul alocat celor 4 activități reprezintă cumulat minimum 50% din bugetul eligibil al proiectului.
Proiectarea activităților trebuie să respecte principiile orizontale ale PEO 2021 -2027 și, acolo unde este cazul, să fie corelate cu temele secundare FSE.
Buget:
111.838.235 EUR
Data deschiderii:
28 mai 2024 16:00
Data închiderii:
29 noiembrie 2024 16:00
Zone:
Regiunea București-Ilfov, Regiunea Centru, Regiunea Nord-Est, Regiunea Nord-Vest, Regiunea Sud – Muntenia, Regiunea Sud-Est, Regiunea Sud-Vest, Regiunea Sud-Vest Oltenia, Regiunea Vest
Alocarea financiară a apelurilor de proiecte este de 111.838.235,00 euro din care:
• pentru regiunile mai puțin dezvoltate (Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru), suma totală disponibilă este de 100.588.235,00 euro, din care contribuția UE este de 85.500.000,00 euro (85%), iar contribuția națională de 15.088.235,00 euro (15%);
• pentru regiunea dezvoltată (București-Ilfov), suma totală disponibilă este de 11.250.000,00 euro, din care contribuția UE este de 4.500.000,00 euro (40%), iar contribuția națională este de 6.750.000,00 euro (60%).
Rata de cofinanțare
Cuantumul asistenței financiare nerambursabile se stabilește în mod individual, în funcție de modalitatea de organizare juridică a solicitantului/partenerilor, în conformitate cu subcapitolul 2.2. „Cofinanțarea proprie minimă a beneficiarului“ din Ghidul Solicitantului – Condiții Generale PEO.
Cererea de finanțare se depune exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online. De asemenea, odată cu transmiterea cererii de finanțare se încarcă toate documentele solicitate conform subcapitolului 7.4 din prezentul ghid.
Toate Cererile de finanțare transmise în alt mod și/sau toate documentele aferente unei Cereri de finanțare transmise în alt mod nu vor fi luate în considerare în procesul de evaluare.
Informații suplimentare despre apel găsiți aici.
Update 1- Corrigendum nr 1– 28.08.2024
Share:
Puteți completa formularul de mai jos pentru a ne contacta.
"*" câmp obligatoriu