Apel de finanţare
Denumire apel:
Ghidul Solicitantului ,,Investiții în infrastructura publică a ambulatoriilor unităților sanitare/structurilor sanitare publice – dotare”
Prioritatea:
1 Creșterea calității serviciilor de asistență medicală primară, comunitară, a serviciilor oferite în regim ambulatoriu și îmbunătățirea și consolidarea serviciilor preventive
Obiectivul specific:
RSO4.5 Asigurarea accesului egal la asistență medicală și asigurarea rezilienței sistemelor de sănătate, inclusiv în ceea ce privește asistența medicală primară, precum și promovarea tranziției de la îngrijirea instituționalizată către îngrijirea în familie sau în comunitate (FEDR)
Tip Apel:
Corrigendumuri
Programe pentru care se aplică apelul
Buget apel:
105.557.260,54 RON
Data deschiderii:
19 iulie 2024 00:00
Data închiderii:
30 august 2024 00:00
Domenii
Zone:
Acoperire Națională
Prezentul apel vizează doar solicitanți și parteneri exclusiv din categoria entități publice.
Pentru a fi eligibil, solicitantul de finanțare/fiecare membru al parteneriatului, după caz:
– trebuie să aibă personalitate juridică;
– liderul parteneriatului se va identifica clar în toate documentele aferente proiectului.
Tipurile de activități eligibile – în contextul apelului, prin activitatea de bază se vizează exclusiv dotarea cu echipamente a ambulatoriilor unităților sanitare publice sau structurile publice care desfășoară activități medicale de tip ambulatoriu sau care acordă asistență medicală ambulatorie, inclusiv a laboratoarelor de analize medicale și de imagistică care deservesc ambulatoriile unităților sanitare/ structurilor sanitare publice care desfășoară activități medicale de tip ambulatoriu/ acordă asistență medicală ambulatorie, conform mențiunilor de la secțiunea 3.7. Grup țintă vizat de apelul de proiecte.
În sensul prezentului Ghid:
– Dotarea cu echipamente specifice are scopul de a crește gradul de accesibilitate a populației la serviciile publice de sănătate și de a îmbunătăți calitatea serviciilor publice de sănătate prestate – obiecte de inventar/ mijloace fixe necesare desfășurării activității medicale11, echipamente medicale, inclusiv laboratoare și echipamente și sisteme IT pentru digitalizarea activităților unității sanitare publice, precum și a celor aferente activităților suport12 pentru derularea activității medicale.
Activități de dotare cu echipamente – trebuie justificate din perspectiva activității desfășurate de unitatea sanitară, precum și a personalului medical și non medical necesar funcționării acestora. Achiziționarea de materiale consumabile nu este cheltuială eligibilă, cu excepția situațiilor în care acestea sunt aferente testării/ calibrării/ funcționalității și pentru asigurarea funcționării, pentru o perioadă limitată de timp, maxim 2 luni (obligatoriu se va justifica necesitatea asigurării acestora pentru perioada menționată), a echipamentelor achiziționate. În sensul prezentului ghid, valoarea dotărilor include și valoarea estimată a lucrărilor necesare funcționării /autorizării acestora, acolo unde este cazul.
Sunt eligibile și cheltuielile aferente dotărilor aferente laboratoarelor de analize medicale și de imagistică care deservesc ambulatoriile unităților sanitare/ structurilor sanitare publice care desfășoară activități medicale de tip ambulatoriu/ acordă asistență medicală ambulatorie.
Bugetul total alocat prin Programul Sănătate pentru prezentul apel este de 21.205.179 euro.
În cadrul prezentului apel de proiecte (inclusiv ITI), pentru întocmirea bugetului cererii de finanțare se vor lua în calcul următoarele rate de finanțare, fiind un apel dedicat regiunilor mai puțin dezvoltate:
– contribuția din partea fondurilor pentru acest tip de regiune (contribuția UE – FEDR) este de 85% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
– contribuția proprie din partea solicitantului/partenerilor este în cuantum de minim 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
În cazul proiectelor depuse în parteneriat:
– contribuția proprie minimă a solicitantului/parteneriatului reprezintă o valoare obținută prin aplicarea procentului minim de contribuție proprie, la valoarea eligibilă angajată de respectivul solicitant/ parteneriat în cadrul proiectului.
– modalitatea de participare a partenerilor la asigurarea cheltuielilor eligibile și neeligibile ale proiectului va fi stabilită în cadrul Acordului de parteneriat (Anexa 5).
Cererea de finanțare, împreună cu anexele obligatorii și cu documentele suport se vor depune exclusiv prin sistemul informatic MySMIS2021.
Pentru depunerea unei cereri de finanțare este necesar să urmați pașii descriși în manualul MySMI2021.
Informații suplimentare despre Apel regăsiți aici.
[14.08.2024] A fost modificat Ghidul Solicitantului.
Share:
Puteți completa formularul de mai jos pentru a ne contacta.
"*" câmp obligatoriu