Apel de finanţare
Denumire apel:
Ghidul Solicitantului ,,Investiții în infrastructura unităților sanitare publice de recuperare/reabilitare medicală”
Prioritatea:
2 Servicii de reabilitare, paliaţie şi spitalizări pentru boli cronice adaptate fenomenului demografic de îmbătrânire a populaţiei, impactului dizabilității şi profilului de morbiditate
Obiectivul specific:
RSO4.5 Asigurarea accesului egal la asistență medicală și asigurarea rezilienței sistemelor de sănătate, inclusiv în ceea ce privește asistența medicală primară, precum și promovarea tranziției de la îngrijirea instituționalizată către îngrijirea în familie sau în comunitate (FEDR)
Tip Apel:
Programe pentru care se aplică apelul
Beneficiari eligibili
Instituții de sănătate publică, Unități sanitare publice, Unități sanitare publice de recuperare medicală, recuperare neurologică și post-traumatică
Criterii de eligibilitate solicitanţi:
Se regăsesc în Ghidul solicitantului la capitolul 5
Activități Eligibile:
Tipurile de activități eligibile
❖investiții de tipul dotare/ extindere/ modernizare/ reabilitare:
în infrastructura a unităților sanitare publice de recuperare/reabilitare medicală
În sensul prezentului Ghid:
lucrări de reabilitare/ modernizare pentru construcțiile existente/ extindere;
•Lucrări de reabilitare reprezintă lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric, pentru readucerea acestora la nivelul tehnic prevăzut de reglementările tehnice în vigoare, pentru categoria de încadrare a lor.
•Lucrări de modernizare reprezintă lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric, pentru ridicarea nivelului performanțelor prevăzute inițial.
prin lucrări de extindere se înțeleg lucrări asupra unor clădiri, realizate atât pe verticală, prin construirea de etaje noi, mansarde, cât și pe orizontală prin construirea unui corp anexă în continuarea clădirii existente sau pe același amplasament, care să fie legat structural și/sau funcțional de clădirea existentă (aceeași destinație şi funcționare a corpului anexă condiționată de funcționarea construcției inițiale sau ca o completare necesară la funcționalitatea clădirii existente).
lucrări de eficiență a resurselor9 pentru gestionarea eficientă a consumurilor de utilități publice la clădirile existente sau nou construite, inclusiv investiții în surse regenerabile pentru a obține energie verde necesară pentru consum propriu și, dacă este cazul, echipamente specifice pentru obținerea de energie verde în cogenerare;
dotarea cu echipamente specifice are scopul de a crește gradul de accesibilitate a populației la serviciile publice de sănătate și de a îmbunătăți calitatea serviciilor publice de sănătate prestate – obiecte de inventar/ mijloace fixe necesare desfășurării activității medicale11, echipamente medicale, inclusiv laboratoare și echipamente și sisteme IT pentru digitalizarea activităților unității sanitare publice, precum și a celor aferente activităților suport12 pentru derularea activității medicale.
Activități de dotare cu echipamente – trebuie justificate din perspectiva activității desfășurate de unitatea sanitară, precum și a personalului medical și non medical necesar funcționării acestora. Achiziționarea de materiale consumabile nu este cheltuială eligibilă, cu excepția situațiilor în care acestea sunt aferente testării/ calibrării/ funcționalității și pentru asigurarea funcționării, pentru o perioadă limitată de timp (maxim 2 luni), a echipamentelor achiziționate. În sensul prezentului ghid, valoarea dotărilor include și valoarea estimată a lucrărilor necesare funcționării /autorizării acestora, acolo unde este cazul.
Sunt eligibile și cheltuielile aferente lucrărilor/dotărilor aferente laboratoarelor de analize medicale și de imagistică care deservesc unitățile sanitare/ structurile sanitare publice care furnizează servicii de recuperare/reabilitare medicală.
Atenție!
În contextul măsurilor de digitalizare este recomandat ca unitatea sanitară să:
dețină un sistem IT centralizat care permite transferul de date medicale la standardul minim de interoperabilitate HL7 sau similar sau să dovedească că are implementat un astfel de sistem/ are finanțarea13 asigurată pentru implementarea unui astfel de sistem la nivelul unității sanitare sprijinite
utilizeze sau să implementeze măsuri de digitalizare care să permită: programarea consultului și furnizarea de informații privind serviciile medicale acordate (ex. rezultatele investigațiilor medicale) sau vizează implementarea un astfel de sistem,
acestea fiind criterii de evaluare și selecție (vezi Anexa nr. 1: Criterii de evaluare tehnică și financiară).
Atenție!
În contextul măsurilor de digitalizare este recomandat ca unitatea sanitară care furnizează servicii de recuperare/reabilitare medicală să utilizeze sau să implementeze măsuri de digitalizare care să permită: programarea online/ telefonică a serviciilor medicale și furnizarea de informații privind serviciile medicale acordate (ex. rezultatele investigațiilor medicale), acesta fiind criteriu de evaluare și selecție.
Investițiile de infrastructură (reabilitare/ modernizare/ extindere/) vor avea în vedere eficiența resurselor, nu numai eficiența energetică.
În contextul prezentului apel, nu sunt eligibile proiectele care se limitează la dotarea cu echipamente (condiție de eligibilitate).
În cadrul cererii de finanțare, vor fi descrise acțiunile/ activitățile pe care solicitantul sau solicitantul împreună cu partenerii le vor derula în vederea atingerii obiectivului specific RSO 4.5 Asigurarea accesului egal la asistență medicală și asigurarea rezilienței sistemelor de sănătate, inclusiv în ceea ce privește asistența medicală primară, precum și promovarea tranziției de la îngrijirea instituționalizată către îngrijirea în familie sau în comunitate (FEDR), vizat prin Programul Sănătate.
Eligibilitatea unei activități nu implică în mod obligatoriu eligibilitatea cheltuielilor efectuate pentru realizarea respectivei activități. În acest sens, recomandăm și consultarea Anexei nr.3: Lista cheltuielilor eligibile și neeligibile.
Acțiunile previzionate trebuie să fie clare, logice, coerente și necesare pentru implementarea viitorului proiect.
Activitățile previzionate vor indica în mod clar entitatea/ entitățile (solicitantul sau solicitantul și partenerul/ partenerii) care le implementează.
Activitatea de bază
În accepțiunea prezentului apel prin activitate de bază sunt vizate lucrări dedicate unităților sanitare care furnizează servicii de recuperare/reabilitare medicală:
modernizare/reabilitare/extindere la construcțiile existente și dotare (dacă este cazul).
Este obligatorie derularea uneia din activitățile de modernizare/ reabilitare/ extindere la construcțiile existente, inclusiv lucrări de conectare la clădiri existente/ și alocarea de resurse pentru acestea în bugetul eligibil al proiectului (condiție de eligibilitate).
Buget:
125.366.646 EUR
Data deschiderii:
30 septembrie 2024 17:00
Data închiderii:
31 ianuarie 2025 17:00
Domenii
Zone:
Acoperire Națională
Bugetul total este de 125.366.646 euro
108.626.826 Regiuni mai puțin dezvoltate
16.739.820 Regiune mai dezvoltată
Rata de cofinanțare
În cadrul prezentului apel de proiecte, pentru întocmirea bugetului cererii de finanțare se vor lua în calcul următoarele rate de finanțare funcție de regiunea de dezvoltare vizată de obiectivul de investiții:
o Pentru proiectele care vor fi localizate în regiunile mai puțin dezvoltate
contribuția din partea fondurilor pentru acest tip de regiune (contribuția UE – FEDR) este de 49,69% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
o Pentru proiectele care vor fi localizate în regiunea mai dezvoltată:
contribuția din partea fondurilor pentru acest tip de regiune (contribuția UE – FEDR) este de 20,60% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
Contribuția proprie din partea solicitantului/parteneriatului este în cuantum de minim 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
Valoarea minimă admisibilă a cofinanțării proprii din partea solicitantului/parteneriatului este stabilită funcție de tipologia fiecărei entități din cadrul parteneriatului, după cum urmează:
entitățile finanțate integral sau parțial din fonduri publice
• Instituții publice finanţate integral din venituri proprii și/sau parțial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale si Instituții publice finanţate integral din bugetele locale, sau instituții publice locale finanțate integral din venituri proprii și/sau finanțate parțial de la bugetele locale – 2% aplicată la valoarea eligibilă pe care o gestionează în cadrul proiectului;
• Ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale și entitățile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora – 15% aplicată la valoarea eligibilă pe care o gestionează în cadrul proiectului;
Modalitatea de participare a partenerilor la asigurarea cheltuielilor eligibile și neeligibile ale proiectului va fi stabilită în cadrul Acordului de parteneriat (Anexa nr. 5).
În cazul proiectelor depuse în parteneriat:
contribuția proprie minimă a solicitantului/parteneriatului reprezintă o valoare obținută prin aplicarea procentului minim de contribuție proprie, la valoarea eligibilă angajată de respectivul solicitant/ parteneriat în cadrul proiectului.
modalitatea de participare a partenerilor la asigurarea cheltuielilor eligibile și neeligibile ale proiectului va fi stabilită în cadrul Acordului de parteneriat (Anexa nr. 5).
Cererea de finanțare, împreună cu anexele obligatorii și cu documentele suport se vor depune exclusiv prin sistemul informatic MySMIS2021. Pentru depunerea unei cereri de finanțare este necesar să urmați pașii descriși în manualul MySMI2021.
Share:
Puteți completa formularul de mai jos pentru a ne contacta.
"*" câmp obligatoriu